آموزش ساخت گیم سرور خانگی بدون پرداخت هزینه سرور

در این مطلب میخواهیم بگوییم که چگونه یک گیم سرور خانگی بدون پرداخت سرور راه اندازی کنید، این روش با پابلیک کردن آی پی روتر انجام میپذیرد پس ابتدا باید روتری داشته باشید که قابلیت Port Forwarding داشته باشد و همچنین باید بدانید بازی ای که میخواهید به صورت گیم سرور راه اندازی کنید باید قابلیت Dedicated Server را داشته باشد و باید ران کردن آن را آموخته باشید.

برای دیدن آموزش ساخت انواع گیم سرور میتوانید به همین سایت مراجعه کنید و اگر در صورتی که آموزش ران کردن گیم سرور مورد نظرتان را پیدا نکردید به اینجا مراجعه کنید. در ادامه همراه شما با آموزش ران کردن گیم سرور خانگی هستیم.

آموزش در Windows:

پیش نیاز ها: 1. روتری که قابلیت Port forwarding داشته باشد 2. اینترنت با سرعت حداقل 1 مگ 3. دسترسی داشتن به پنل مودم

ابتدا شما باید در سرچ ویندوز CMD را با Administartor باز کنید و سپس دستور ipconfig بزنید.

حال شما باید IPv4 Address خود را در یک جا ذخیره کنید تا در مراحل بعد از این آیپی استفاده کنید. در مرحله بعدی باید به کنترل پنل مود خود مراجعه کنید که اگر آیپی لاگین مودم را عوض نکرده باشید، ایپی به صورت 192.168.1.1 میباشد. بعد ورود به پنل باید به بخش port forwarding بروید که در هر روتری متفاوت میباشد.
در مودم های D-link ابتدا باید به بخش Advanced و سپس قسمت Port Forwarding بروید اما در مود های سری TP-link باید به بخش NAT و به صفحه Port forwarding مراجعه کنید.

بعد از وارد شدن به بخش Port forwarding در روتر Dlink ابتدا به نام گذاری سرویس اقدام میکنید که باید هر کدام به نام های TCP و UDP بگذارید و همچنین باید توجه داشته باشید که هر دو پروتکل TCP و UDP را بسازید. بعد از در قسمت پورت باید پورت های مورد نیاز سرور بازی را وارد کنید و در قسمت Lan IP Adress باید همان آیپی ای که در مراحل قبل ذخیره کردید را بزنید. در روتر های TP-link هم با همین روش پورت ها را ذخیره کنید. حالا باید به قسمت DMZ روتر خود بروید و IPv4 Address خود را در آن ثبت کنید.

بعد از انجام تمامی این مراحل میتوانید گیم سرور مورد نظر خود را راه اندازی کنید اما برای دیدن پابلیک آیپی خود میتوانید به وبسایت showmyipaddress.eu مراجعه کنید یا با سرچ کردن کلمه What my Public IP میتوانید آیپی خود را از گوگل دریافت بنمایید، توجه داشته باشید که با این آیپی میتوانید افراد دیگر را به سرور خود بیاورید.
اگر گیم سرور خود را ران کردید و عمل نکرد فایروال ویندوز خود را خاموش کنید.

آموزش در Linux:

فیلم آموزشی راه اندازی سرور خانگی در سیستم عامل لینوکس را در زیر میتوانید مشاهده کنید، با تشکر از جادی.

در صورت وجود هرگونه سوال فقط در همین مطلب در قسمت دیدگاه بپرسید.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

علی سعیدلویی

198 مطلب منتشر شده

اسم من علی سعیدلویی هست، من اینجام تا در کنار هم بتونیم جامعه گیمینگ ایران رو روز به روز پیشرفت بدیم. بیش از چند سال هست که در حوزه توسعه و برنامه نویسی بازی های آنلاین و شبکه ای فعالیت میکنم، در کنار این ها همیشه توی حوزه طراحی وب، سئو و برنامه نویسی زبان های مختلف هم سرک کشیدم?

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...