آموزش سرور فایوام (Fivem) | بخش تنظیمات و ادمین



این مطلب مقاله های آموزشی برای توسعه دهندگان فایوام تهیه شده است و شما میتوانید با این روش ها ترفند های زیادی راجب فایوام و سرور خود بدست بیارید، در این بخش ترفند های کانفیگ و ادمین را به شما خواهیم آموخت. در صورت داشتن هرگونه مشکل در بخش نظرات اعلام کنید.

 

آموزش گذاشتن آیکون برای سرور

برای گذاشتن ایکون خود ابتدا شما باید حتما پارامتر load_server_icon در کانفیگ خود داشته باشید سپس عکس خود حتما باید فرمت PNG بدون بک گراند باشد و سایز آن باید 96×96 باشد در غیر این صورت شما نمیتوانید لوگوی خود را تنظیم کنید.

حال باید شما لوگوی خود را همان جایی که server.cfg خود هست بریزید و اسم را بر طبق نام لوگوی خود در کانفیگ تنظیم کنید. حال سورس خود را ریستارت کنید و تا چند دقیقه صبر کنید تا اعمال شود.

آموزش گذاشتن ایموجی و رنگی کردن نام سرور

برای گذاشتن ایموجی در سرور خود ابتدا در کانفیگ خود به پارامتر sv_hostname بروید و شما میتوانید با کلیک به اینجا تمام ایموچی ها را دریافت کنید حال با کپی کردن آن به در بخش sv_hostname آن را Paste کنید.
برای رنگی کردن نام سرور خود باید لایسنس را از patreon.com/fivem خریداری کنید و سپس کد رنگی هایی که در ادامه میباشد را قبل از کلمات بنویسید.

sv_hostname "^1PantiGame ^2Community"

 

آموزش استفاده از ادمین Rcon

ادمین Rcon چیست؟
Rcon یک پروتکل برای اجرای دستورات روی سرور بدون دسترسی مستقیم به کنسول است. برای استفاده از آن حتما باید پارامتر rcon_password را در کانفیگ سرور خود تنظیم کرده باشید.

شما برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید با کلیک به اینحا برنامه مورد نیاز را دانلود کنید سپس اگر سیستمان ویندوز هست باید ورژن icecon_windows_amd64.exe برنامه را دانلود کنید.

بعد از دانلود بدون نیاز به نصب برنامه را باز کرده و به تب Connect بروید و آیپی سرور و پسورد Rcon خود که در کانفیگ تنظیم کرده اید را بزنید.

آموزش فعال کردن Feed در فایوام

صفحه Feed در قسمت اطلاعات سرور خود ساخته میشود و شما با ساخت صفحه Feed در سرور خود میتوانید مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید. ابتدا شما باید حتما در mstdn.social ثبت نام کنید و سپس پارامتر زیر را در کانفیگ سرور خود بگذارید.

sets activitypubFeed username

به جای Username باید نام کاربری خود را که در سایت ثبت نام کردید را بنویسید مثال: PantiGame@mstdn.social بعد از انجام تنظیمات شما باید فایل کانفیگ خود را ذخیره کنید و سپس سرور خود را ریستارت کنید و تا کمتر از 20 دقیقه صفحه feed سرور شما ساخته خواهد شد.

 

آموزش راه اندازی txAdmin در FXServer

با راه اندازی txAdmin شما میتوانید سرور خود را در صفحه وب راه اندازی کنید و در آنجا به مدیریت آن بپردازید برای راه اندازی آن حتما باید آخرین نسخه Artifact/Build فایوام را بر حسب سیستم عامل سرور خود دانلود کنید و در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز است باید فایل ها را اکسترکت کرده و برنامه FXServer.exe را اجرا کنید ولی در صورت لینوکس بودن باید با استفاده از ./run.sh اجرا کنید.
بعد از راه اندازی برنامه صفحه وب برای شما باز میشود و باید کانفیگ های اولیه را انجام دهید.

نمونه هایی از دستورات برای راه اندازی FXServer در پروفایل های متفاوت:

# Windows
./FXServer.exe +set serverProfile dev_server +set txAdminPort 40125

# Linux
./run.sh +set serverProfile dev_server +set txAdminPort 40125


در صورت هرگونه سوال در  بخش نظرات اعلام کنید، اگر تمایل به قسمت های بعدی این نوع آموزش ها داشتید حتما در بخش نظرات حمایت کنید.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

علی سعیدلویی

198 مطلب منتشر شده

اسم من علی سعیدلویی هست، من اینجام تا در کنار هم بتونیم جامعه گیمینگ ایران رو روز به روز پیشرفت بدیم. بیش از چند سال هست که در حوزه توسعه و برنامه نویسی بازی های آنلاین و شبکه ای فعالیت میکنم، در کنار این ها همیشه توی حوزه طراحی وب، سئو و برنامه نویسی زبان های مختلف هم سرک کشیدم?

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...