آموزش ساخت سرور آنلاین بازی Squad

Squad یک بازی شوتر اول شخص 50 در مقابل 50 نفر است که هدف از انتشار آن دعوت بازیکنان به یک مبارزه واقع گرایانه از طریق ارتباطات و کار تیمی است. این بازی توسط Offworld Industries ساخته شده و در همان روزهای اول انتشار خود توانست نظرات منتقدان بسیاری را بخود جلب کند. این بازی توانست جایزه indie در سال 2015 را از سوی طراحان و کاربران جذب کند. این بازی قرار است با مپ بسیار عظیمش نظر شما را جلب کند همچنین استفاده از تسلیحات ترکیبی از ویژگی های دیگر این بازی است. چون این بازی در محیطی با مقیاس بزرگ به وقوع مپیوندد و تعداد پلیرها در آن زیاد است کار فردی در آن بی ثمره است، پلیر باید یاد بگیرد با استفاده از صحبت کردن و وسایل ارتباطی رادیویی با هم تیمی خود ارتباط برقرار کند. طیف گسترده ای از سلاح ها در این بازی وجود دارد که بصورت واقعی شبیه سازی شده اند. بازی Squad در مقایسه با گرافیک بکار برده شده در بازی و گیم پلی جذاب آن حجم مناسبی دارد و همین امر هم باعث جذب شدن طرفداران سبک شوتر آنلاین به سمت خود شده است. ما در این مطلب قصد داریم که چگونه یک سرور آنلاین برای بازی Squad بسازید تا با دوستانتان بازی کنید و لذت ببرید.
توجه داشته باشید که این آموزش برای نسخه اورجینال استیم میباشد و برای راه اندازی کردن باید نسخه اورجینال آن را خریداری کرده باشید.


آموزش در ویندوز

ابتدا برنامه SteamCMD را دانلود و نصب کرده بعد از آن دستورات زیر را به ترتیب داخل steamcmd وارد کنید.

 SET STEAMCMD="C:\steamcmd\steamcmd.exe"
 %STEAMCMD% +login anonymous +force_install_dir "C:\servers\squad_server" +app_update 403240 validate

زمانی که فایل های سرور با موفقیت دانلود شد ابتدا باید وارد پوشه سرور شوید پس به C:\servers\squad_server بروید و در آنجا یک فایل جدید با نام start.bat بسازید (توجه داشته باشید که باید فرمت فایل .bat باشد) بعد از ساخت آن فایل را ادیت کنید و دستور زیر را در آن قرار دهید.

  start SquadGameServer.exe Port=7787 QueryPort=27165 FIXEDMAXPLAYERS=80 RANDOM=ALWAYS -log

توجه داشته باشید که برای ادیت کردن فایل .Bat از برنامه notepad ++ استفاده کنید. سپس فایل start.bat را اجرا کنید و صبر کنید تا سرورتان راه اندازی شود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

علی سعیدلویی

198 مطلب منتشر شده

اسم من علی سعیدلویی هست، من اینجام تا در کنار هم بتونیم جامعه گیمینگ ایران رو روز به روز پیشرفت بدیم. بیش از چند سال هست که در حوزه توسعه و برنامه نویسی بازی های آنلاین و شبکه ای فعالیت میکنم، در کنار این ها همیشه توی حوزه طراحی وب، سئو و برنامه نویسی زبان های مختلف هم سرک کشیدم?

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...